منو
  • گوگل
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

گوگل

گوگل: گوگل

گوگل
تصویر مسلم ايرانمنش
google و یادگیری مجازی
توسط مسلم ايرانمنش - پنج شنبه، 23 آذر 1391، 03:56 ب.ظ
 

اگه بخواید نقشه google رو در یادگیری الکترونیکی تعریف کنید چه نقشی به آن نسبت می دهید ؟ اهمیت google در زندگی علمی و آموزشی شما چقدر می باشد؟

تصویر مانيا شيراني
پاسخ: google و یادگیری مجازی
توسط مانيا شيراني - پنج شنبه، 23 آذر 1391، 10:02 ب.ظ
 

با سلام

لوموند مصاحبه‌ای دارد با «لری پیج» یکی از دو بنیانگذار بزرگترین موتور جستجوی دنیا. پیج در اين گفت‌وگو تاکید کرده است: گوگل مثل مسواک وسیله‌ای است که جایگاه مهمی در زندگی همه مردم دارد.

مطالعات جدیدنشان داده است که موتور جست و جوگر گوگل اولین محل مراجعه کودکان برای کسب اطلاعات و یافتن پاسخی برای سوالاتشان است.

به گزاش وب سایت zdnet، موسسه ساینس سیتی (Science City) در شهر بیرمنگام بریتانیا با انجام یک نظرسنجی از بین ۵۰۰ کودک بین ۶ تا ۱۵ ساله دریافته است که ۹۴ درصد از این کودکان از موتور جست و جوگر گوگل استفاده می‌کنند که نیمی از آنها حداقل پنج بار در روز به این جست وجوگر اینترنتی مراجعه می‌کنند. ۱۸ درصد از این کودکان هم گفته‌اند روزی بیشتر از ده بار به گوگل مراجعه می کنند. ۵۴ درصد از این کودکان به صراحت گفته‌اند که گوگل اولین محل مراجعه آنها برای کسب اطلاعات است.

این مطالعه نشان داده است که اگر کودکان پاسخ مورد نظر خود را در گوگل نیافتند به دانشنامه آنلاین ویکی پدیا مراجعه می‌کنند. فقط ۳ درصد از این کودکان گفته‌اند در صورتی که اطلاعات مورد نیاز خود را از گوگل به دست نیاورند، سوالات خود را از معلمانشان می‌پرسند. ۹ درصد نیز گفته‌اند که هرگز برای یافتن پاسخ سوالاتشان به معلمان مراجعه نمی‌کنند.

فقط معلم‌ها نیستند که نقششان در سایه استیلای گوگل کمرنگ‌تر از گذشته شده است. حتی پدر و مادر نیز نقش و اهمیت خود به عنوان منبع اطلاعات را از دست داده‌اند. نظرسنجی موسسه ساینس سیتی نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از کودکان بر این باورند که پدر و مادرشان به هیچ وجه توانایی کمک به آنها در زمینه تکالیف درسی را ندارند. ۱۴ درصد از این کودکان نیز گفته‌اند پدر و مادر خود را به اندازه کافی باهوش نمی‌دانند.

علاقه کودکان به گوگل و دیگر منابع اینترنتی و دیجیتال حتی از مراجعه آنها به کتاب‌ها و منابع چاپی نیز کاسته است. نیمی از کودکانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته اند هرگز به یک دانشنامه چاپی مراجعه نکرده‌اند. ۱۹ درصد از آنها حتی گفته‌اند تاکنون هرگز از فرهنگ لغت چاپی نیز استفاده نکرده‌اند.

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید