منو

کمپین بازاریابی الکترونیکی شرکت اقماری

کمپین بازاریابی الکترونیکی شرکت اقماری:کیس استادی - شرکت الف
کمپین بازاریابی الکترونیکی شرکت اقماری

​​
با سلام و تقديم احترام
---------------------------------------------------------
نیاز است اولا اطلاعات شرکت ها و مشتری ها مطالعه شوند
بر اساس فرمول های ارائه شده هدف، چشم انداز، ماموریت، نقشه راه و سایر استراتژی ها اصلاح، بهبود و تدوین شوند.
ایده های خلاقانه + کمپین بازاریابی نوآورانه و قابل اجرا + مزیت های رقابتی و به ویژه مزیت های رقابتی پایدار
و بطور کلی رعایت تمامی شاخص های مطرح شده مد نظر می باشد::::::::::::
اطلاعات غیر آکادمیک و ناقص مربوط ​شرکت الف :
شرکت الف بصورت اقماری در ستاد مدیریت دانشگاه های کشور فعالیت دارد.
هدف : تولید نرم افزارهای لازم جهت اداره تمامی دانشکده های یک شهر بزرگ + فروش نرم افزارهای تولید شده به مشتری های بیرونی و کسب درآمد برای مدیریت ستادی دانشگاه
کسب درآمد از طریق شبکه و سخت افزار مربوط به این پروژه نمی باشد و اطلاعات ارائه شده فقط در راستای ارائه برنامه کلی بهتر می باشد.


چشم انداز: نرم افزارهای یکپارچه، پشتیبانی یکپارچه، تبدیل تمامی فرآیند ها به فرآیند الکترونیکی، پشتیبانی نرم افزاری، سخت افزاری و شبکه ای از تمامی دانشگاه ها و دانشکده های سایر استان ها و شهرستان های کشور
ماموریت : ندارد: به محض خرابی و نیاز اقدامات لازم بدون رعایت اولویت ها انجام می شود
تنها مشتری شرکت الف دانشگاه های سراسر کشور است
شرکت الف حق قرارداد با مشتری های بیرونی دارد (اما فعلا توانایی ندارد)
شرکت الف حق قراداد با شرکت های قابل اطمینان، مجرب و حرفه ای در سراسر کشور را دارد
در این شهر دانشگاهی 90 دانشگاه فوق العاده بزرگ و 600 دانشکده تخصصی و مهم وجود دارد
برون سپاری در مواردی که دقیقا مربوط به دانشگاه و امور مربوط به آن می شود تجربه خوبی نداشته
برون سپاری برای نرم افزارهای جامعی که استفاده یکسان در سازمان های متفاوت دارد تجربه خوبی داشته است
تعداد دانشجویان کاردانی = 75000
تعداد دانشجویان کارشناسی = 65000
تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد = 55000
تعداد دانشجویان دکتری = 45000
تعداد اساتید = 7000
تعداد کارکنان جوان = 3000
تعداد کارکنان مسن = 1000
مدیر شرکت آشنایی کمی با فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز دارد
مسئولین معاون ها آشنایی بسیار کمی با فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز دارند
مسئول و کارشناس ارشد شبکه و سخت افزار تجربه و تخصص نسبتا مناسبی دارد
مسئول نرم افزار آشنایی آکادمیک و تجربی با نرم افزار ندارد
سه کارشناس شبکه تخصص مناسبی دارند
سه کارشناس سخت افزار در حال آموزش هستند
هفت کارشناس نرم افزار تخصص مناسبی برای برنامه نویسی دارند
تحلیل گر آشنا به سیستم و نرم افزار وجود ندارد
آموزش حضوری و مجازی جهت تحویل و عملیاتی سازی نرم افزارها وجود ندارد
جذب نیرو بصورت کاملا رابطه ای و اتفاقی و بدون مطالعه اتفاق می افتد
تعداد نرم افزار های تولید شده فوق العاده زیاد است (بیش از 90 سیستم و زیر سیستم)
نرم افزار آموزش،نرم افزار امور دانشجویی،موتور قوانین اجرایی آموزشی، نرم افزار مالی
رایانامه، اتوماسیون اداری، پورتال اطلاع رسانی جامع، ارسال پیامک، خبرگزاری حرفه ای، 
نرم افزارهای تولید شده نقص فراوان دارند و تحلیل درست و عمقی نداشته اند
علیرقم مشکلات عمده در نرم افزارها بدلیل تولید بومی بیش از 40 میلیارد تومان صرفه جویی در کمتر از 4 سال انجام شده است
بدلیل استفاده از اتوماسیون اداری بیش از 2.5 میلیارد تومان صرفه جویی در نامه نگاری انجام شده است
فرآیندهای سلیقه ای و پیچیده فراوانی در نرم افزارها وجود دارد
نرم افزارها بدون باگ نیستند
چندین نرم افزار چندین نام کاربری و چندین کلمه عبور و آدرس برای هر شخص و نرم افزار وجود دارد
تجهیزات سخت افزاری نسبتا مناسبی (خیلی کم) برای کارمندان تهیه شده است
یک اتاق سرور بسیار کوچک محل نگهداری سروهای ارائه دهنده خدمات الکترونیکی است
قطع برق فراوان وجود دارد
سرعت مناسبی برای ارائه خدمات الکترونیکی وجود ندارد
امنیت شبکه ای نسبی رعایت شده است
ساز و کار پشتیبان گیری از اطلاعات مناسب نیست
برنامه کاری در فناوری وجود ندارد (چشم انداز، ماموریت، اولویت های اجرایی، مدیریت، ارزیابی و ...)
شرکت الف آنطور که باید باشد راهبر و تاثیر گذار نیست
تعداد درخواست ها از شرکت الف فوق العاده زیاد است
مسئولیت پذیری در شرکت الف وجود ندارد
درخواست معاونت ها، مراکز، مدارس و ... اولویت بندی ندارد
شرکت الف یک جزیره محروم دور افتاده در یک شهر دانشگاهی بزرگ است در صورتی که باید دانشگاه ها و دانشکده های تمامی استان ها و شهرستان ها را از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت کند
متخصصین شرکت الف اختیار، جرات و قدرت اجرای طرح های اساسی را ندارند
شرکت الف وسعت و قدرت لازم برای نفوذ در معاونت ها را ندارد
تعداد نیروهای شرکت الف نسبت به وظایف و درخواست ها فوق العاده کم است
پرداخت به موقع حقوق کارمندان وجود ندارد در صورتی که منابع مالی قوی پشتوانه کار تمامی دانشکده ها و دانشگاه هاست
نیروهای تخصصی در جایگاه خود نیستند 
کارشناسان و تکنسین های شرکت الف  رابطه کاری خوبی با هم ندارند
اعتماد مدیر و کارشناس در سطح زیر صفر است
برخی مدیران و کارشناسان شرکت الف  در کارهای هم دخالت می کنند
روال تولید یا خرید نرم افزار  شرکت الف درست نیست و مراحل مهندسی نرم افزار و BI رعایت نمی شود.
در شرکت الف کسانی که بیشتر کار می کنند بیشتر مورد انتقاد قرار می گیرند
پیگیری امور از روال های تو در تو و سلیقه ای صورت می گیرد
جزیره ای بودن شرکت الف موجب تضعیف آن شده است و مدیریت صف و ستاد دانشگاه هیچ توجهی به فعالیت مناسب یا نامناسب شرکت الف  ندارند
بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده ها بخش فناوری مستقل با بودجه جداگانه و اهداف متفاوت از سیاست های کلی مدیریت ستادی دانشگاه ایجاد کرده اند و نقشه راه خود را می پیمایند
بسیاری از نرم افزار ها به دلیل تحلیل نامناسب، امکان سنجی نادرست و عدم استقرار مناسب فقط خریداری یا تولید شده اند
انگیزه کار برای افراد متخصص شرکت الف فوق العاده پایین است
برخی از ابزارهای خریداری شده ابزارهای مناسب و به روزی نیستند
بروکراسی اداری از پیشرفت و گاها شروع کار یا تصمیم جدی جلوگیری می کند
اطلاعاتی که در اختیار شرکت الف قرار می گیرد به درستی در دسترس صاحبان آن قرار ندارد.
​طبق آخرین تصمیمات مدیریت ستادی دانشگاه
قرار بر این شده که به محض ارائه یک طرح جامع از شرکت الف
افزایش بودجه (بدون محدودیت) مطابق با طرح های ارائه شده و قابل تصویب
قدرت در اجرای تصمیمات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات​
چارت سازمانی مناسب
جذب نیروهای متخصص (از طریق آزمون سراسری کشور - بدون محدودیت با توجه به تخصص و نیاز)
بازاریابی محصولات تولید شده شرکت الف بصورت سراسری به مشتری های بیرونی دانشگاه و کسب درآمد برای مدیریت ستادی دانشگاه
و .....
اتفاق بیوفتد
با توجه به شرایط شرکت الف توقع می رود در ارائه پروژه دو خروجی مناسب داشته باشیم
1- ارائه برنامه مناسب و راهکارهای ترمیم شرکت الف جهت پشتبانی نرم افزاری از کلیه دانشگاه ها و دانشکده های کشور
2- کمپین بازاریابی مناسب با توجه به شرایط ایده آل شرکت (طبق طرحی که در بند قبل ارائه می شود)
یک نمونه موفق شرکت های اقماری : http://www.sharif.ir/75
 ارادتمند      
محمد زند     
___________________________________________________________________

کمپین بازاریابی الکترونیکی شرکت اقماری

کمپین بازاریابی الکترونیکی شرکت اقماری:کیس استادی - شرکت الف
کمپین بازاریابی الکترونیکی شرکت اقماری

​​
با سلام و تقديم احترام
---------------------------------------------------------
نیاز است اولا اطلاعات شرکت ها و مشتری ها مطالعه شوند
بر اساس فرمول های ارائه شده هدف، چشم انداز، ماموریت، نقشه راه و سایر استراتژی ها اصلاح، بهبود و تدوین شوند.
ایده های خلاقانه + کمپین بازاریابی نوآورانه و قابل اجرا + مزیت های رقابتی و به ویژه مزیت های رقابتی پایدار
و بطور کلی رعایت تمامی شاخص های مطرح شده مد نظر می باشد::::::::::::
اطلاعات غیر آکادمیک و ناقص مربوط ​شرکت الف :
شرکت الف بصورت اقماری در ستاد مدیریت دانشگاه های کشور فعالیت دارد.
هدف : تولید نرم افزارهای لازم جهت اداره تمامی دانشکده های یک شهر بزرگ + فروش نرم افزارهای تولید شده به مشتری های بیرونی و کسب درآمد برای مدیریت ستادی دانشگاه
کسب درآمد از طریق شبکه و سخت افزار مربوط به این پروژه نمی باشد و اطلاعات ارائه شده فقط در راستای ارائه برنامه کلی بهتر می باشد.


چشم انداز: نرم افزارهای یکپارچه، پشتیبانی یکپارچه، تبدیل تمامی فرآیند ها به فرآیند الکترونیکی، پشتیبانی نرم افزاری، سخت افزاری و شبکه ای از تمامی دانشگاه ها و دانشکده های سایر استان ها و شهرستان های کشور
ماموریت : ندارد: به محض خرابی و نیاز اقدامات لازم بدون رعایت اولویت ها انجام می شود
تنها مشتری شرکت الف دانشگاه های سراسر کشور است
شرکت الف حق قرارداد با مشتری های بیرونی دارد (اما فعلا توانایی ندارد)
شرکت الف حق قراداد با شرکت های قابل اطمینان، مجرب و حرفه ای در سراسر کشور را دارد
در این شهر دانشگاهی 90 دانشگاه فوق العاده بزرگ و 600 دانشکده تخصصی و مهم وجود دارد
برون سپاری در مواردی که دقیقا مربوط به دانشگاه و امور مربوط به آن می شود تجربه خوبی نداشته
برون سپاری برای نرم افزارهای جامعی که استفاده یکسان در سازمان های متفاوت دارد تجربه خوبی داشته است
تعداد دانشجویان کاردانی = 75000
تعداد دانشجویان کارشناسی = 65000
تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد = 55000
تعداد دانشجویان دکتری = 45000
تعداد اساتید = 7000
تعداد کارکنان جوان = 3000
تعداد کارکنان مسن = 1000
مدیر شرکت آشنایی کمی با فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز دارد
مسئولین معاون ها آشنایی بسیار کمی با فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز دارند
مسئول و کارشناس ارشد شبکه و سخت افزار تجربه و تخصص نسبتا مناسبی دارد
مسئول نرم افزار آشنایی آکادمیک و تجربی با نرم افزار ندارد
سه کارشناس شبکه تخصص مناسبی دارند
سه کارشناس سخت افزار در حال آموزش هستند
هفت کارشناس نرم افزار تخصص مناسبی برای برنامه نویسی دارند
تحلیل گر آشنا به سیستم و نرم افزار وجود ندارد
آموزش حضوری و مجازی جهت تحویل و عملیاتی سازی نرم افزارها وجود ندارد
جذب نیرو بصورت کاملا رابطه ای و اتفاقی و بدون مطالعه اتفاق می افتد
تعداد نرم افزار های تولید شده فوق العاده زیاد است (بیش از 90 سیستم و زیر سیستم)
نرم افزار آموزش،نرم افزار امور دانشجویی،موتور قوانین اجرایی آموزشی، نرم افزار مالی
رایانامه، اتوماسیون اداری، پورتال اطلاع رسانی جامع، ارسال پیامک، خبرگزاری حرفه ای، 
نرم افزارهای تولید شده نقص فراوان دارند و تحلیل درست و عمقی نداشته اند
علیرقم مشکلات عمده در نرم افزارها بدلیل تولید بومی بیش از 40 میلیارد تومان صرفه جویی در کمتر از 4 سال انجام شده است
بدلیل استفاده از اتوماسیون اداری بیش از 2.5 میلیارد تومان صرفه جویی در نامه نگاری انجام شده است
فرآیندهای سلیقه ای و پیچیده فراوانی در نرم افزارها وجود دارد
نرم افزارها بدون باگ نیستند
چندین نرم افزار چندین نام کاربری و چندین کلمه عبور و آدرس برای هر شخص و نرم افزار وجود دارد
تجهیزات سخت افزاری نسبتا مناسبی (خیلی کم) برای کارمندان تهیه شده است
یک اتاق سرور بسیار کوچک محل نگهداری سروهای ارائه دهنده خدمات الکترونیکی است
قطع برق فراوان وجود دارد
سرعت مناسبی برای ارائه خدمات الکترونیکی وجود ندارد
امنیت شبکه ای نسبی رعایت شده است
ساز و کار پشتیبان گیری از اطلاعات مناسب نیست
برنامه کاری در فناوری وجود ندارد (چشم انداز، ماموریت، اولویت های اجرایی، مدیریت، ارزیابی و ...)
شرکت الف آنطور که باید باشد راهبر و تاثیر گذار نیست
تعداد درخواست ها از شرکت الف فوق العاده زیاد است
مسئولیت پذیری در شرکت الف وجود ندارد
درخواست معاونت ها، مراکز، مدارس و ... اولویت بندی ندارد
شرکت الف یک جزیره محروم دور افتاده در یک شهر دانشگاهی بزرگ است در صورتی که باید دانشگاه ها و دانشکده های تمامی استان ها و شهرستان ها را از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت کند
متخصصین شرکت الف اختیار، جرات و قدرت اجرای طرح های اساسی را ندارند
شرکت الف وسعت و قدرت لازم برای نفوذ در معاونت ها را ندارد
تعداد نیروهای شرکت الف نسبت به وظایف و درخواست ها فوق العاده کم است
پرداخت به موقع حقوق کارمندان وجود ندارد در صورتی که منابع مالی قوی پشتوانه کار تمامی دانشکده ها و دانشگاه هاست
نیروهای تخصصی در جایگاه خود نیستند 
کارشناسان و تکنسین های شرکت الف  رابطه کاری خوبی با هم ندارند
اعتماد مدیر و کارشناس در سطح زیر صفر است
برخی مدیران و کارشناسان شرکت الف  در کارهای هم دخالت می کنند
روال تولید یا خرید نرم افزار  شرکت الف درست نیست و مراحل مهندسی نرم افزار و BI رعایت نمی شود.
در شرکت الف کسانی که بیشتر کار می کنند بیشتر مورد انتقاد قرار می گیرند
پیگیری امور از روال های تو در تو و سلیقه ای صورت می گیرد
جزیره ای بودن شرکت الف موجب تضعیف آن شده است و مدیریت صف و ستاد دانشگاه هیچ توجهی به فعالیت مناسب یا نامناسب شرکت الف  ندارند
بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده ها بخش فناوری مستقل با بودجه جداگانه و اهداف متفاوت از سیاست های کلی مدیریت ستادی دانشگاه ایجاد کرده اند و نقشه راه خود را می پیمایند
بسیاری از نرم افزار ها به دلیل تحلیل نامناسب، امکان سنجی نادرست و عدم استقرار مناسب فقط خریداری یا تولید شده اند
انگیزه کار برای افراد متخصص شرکت الف فوق العاده پایین است
برخی از ابزارهای خریداری شده ابزارهای مناسب و به روزی نیستند
بروکراسی اداری از پیشرفت و گاها شروع کار یا تصمیم جدی جلوگیری می کند
اطلاعاتی که در اختیار شرکت الف قرار می گیرد به درستی در دسترس صاحبان آن قرار ندارد.
​طبق آخرین تصمیمات مدیریت ستادی دانشگاه
قرار بر این شده که به محض ارائه یک طرح جامع از شرکت الف
افزایش بودجه (بدون محدودیت) مطابق با طرح های ارائه شده و قابل تصویب
قدرت در اجرای تصمیمات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات​
چارت سازمانی مناسب
جذب نیروهای متخصص (از طریق آزمون سراسری کشور - بدون محدودیت با توجه به تخصص و نیاز)
بازاریابی محصولات تولید شده شرکت الف بصورت سراسری به مشتری های بیرونی دانشگاه و کسب درآمد برای مدیریت ستادی دانشگاه
و .....
اتفاق بیوفتد
با توجه به شرایط شرکت الف توقع می رود در ارائه پروژه دو خروجی مناسب داشته باشیم
1- ارائه برنامه مناسب و راهکارهای ترمیم شرکت الف جهت پشتبانی نرم افزاری از کلیه دانشگاه ها و دانشکده های کشور
2- کمپین بازاریابی مناسب با توجه به شرایط ایده آل شرکت (طبق طرحی که در بند قبل ارائه می شود)
یک نمونه موفق شرکت های اقماری : http://www.sharif.ir/75
 ارادتمند      
محمد زند     
___________________________________________________________________

25 نظر

  • محمد زند / 10 صبح / 5 دی 1395, / جواب

    تست

    • محمد زند / 10 صبح / 5 دی 1395, / جواب

      تست

نظر بدهید

به صفحه اول خوش آمدید