منو

یک نمونه بخش بندی

یک نمونه بخش بندی:یک نمونه بخش بندی
یک نمونه بخش بندی

o       نمايندگان فروش داخلي و خارجي : جهت توزيع و پخش انواع محصولات

o       خاور ميانه : كشور هاي عربي و حاشيه خليج فارس

o       اروپا : توزيع با واسطه در كشور هاي اروپايي

o       آمريكا : توزيع انواع محصولات در آمريكا

o       مجارستان : توزيع انواع نبات به چين

o       چين : توزيع انواع شربت به چين

o       استان خراسان بخصوص شهر مشهد مقدس : انبوه زائرين و مسافرين

o       فروشگاه هاي اينترنتي : جهت خرده فروشي

o       خانواده ها : جهت مصرف در منزل

o       آقايان : جهت استفاده در محل كار

o       خانم ها : جهت جايگزين كردن بجاي قند و ايجاد تنوع

o       كودكان : برخي از محصولات خاص ( اسمارتيز ، انوا آبنبات ها و شكلات ها )

o       مسافرين ( سياحتي ، زيارتي و توريست ها) : جهت سوغات

o       برخي شهر هاي توريستي يا شلوغ (اصفهان ،‌شيراز ، كيش ، تبريز ، اردبيل ، خوزستان و . . .)

o       مشتريان باسليقه :جهت هديه و كادو

o       شركت هاي مسافربري : جهت ارائه در هواپيما ،‌قطار ،‌ اتوبوس و غيره

o       فرودگاه ها ،‌ايستگاه هاي قطار ، پايانه هاي مسافربري

o       هتل ها و رستوران ها : جهت ارائه به ميهمانان و مشتريان

o       زوج هاي جوان : جهت استفاده در سفره عقد ، تزئينات ، ماه عسل و مسافرتهاي كوتاه

o       ادارات و سازمان هاي دولتي : جهت پذيرايي ميهمانان و مدعوين

o       موسسات آموزشي : جهت عرضه محصولات به دانشجويان

o       كارمندان : تامين انرژي لازم براي كار

o       رانندگان : عدم خواب آلودگي هنگام رانندگي

o       افراد تنوع طلب : ايجاد تنوع در خوراكي ها

o       افراد عصبي و عجول : خريد آسان و سريع

o       مشتريان آنلاين و وبگردان اينترنتي

o       واسطه ها : سايت هاي مبلغ ، تخفيف گروهي ،‌ فروشگاه هاي الكترونيكي

o       . . .


و این هم اولویت بندی با ذکر دلیل اولویت

اولويت

بازار هدف

فرصت ها

دلايل انتخاب اولويت

1

نمايندگان فروش داخلي و خارجي ، آنلاين و آفلاين

::نمايندگان فروش از جمله با اهميت ترين مشتريان شركت هستند.

محيط آنلاين نيز نياز به عاملان فروشي دارد كه شركت محصولاتش را بصورت عمده به آنها عرضه كند

آنها بيشترين خريد را انجام مي دهند.

::تسلط مستقيم بر مشتريان دارند و با تبليغات آنلاين ، تعاملات ،‌ پرسش و پاسخ هاي آنلاين و توجه به مشتري ، مي توانند وب گردان و بازديد كنندگان را به مشتري تبديل كنند و يا با خدمات بد خود  مشتريان را از خريد خود منصرف نمايند.

::بيشترين مسئوليت و عمده ترين نقش ها را نمايندگان فروش ايفا مي كنند ، مسئوليت شركت با حضور پررنگ تر نمايندگان شركت براي فروش جزئي كاهش مي يابد .

::انتقال خريد نمايندگان فروش آفلاين به محيط آنلاين سرعت ، دقت خريد را افزايش و هزينه هاي زماني و ريالي خريد را براي هر دو طرف كاهش ميدهد.

::چنانچه نمايندگان خوب آموزش ببينند ، خوب خدمات بگيرند ، از كيفيت محصولات با اطلاع باشند ، سود خوبي داشته باشند و خلاصه اگر نمايندگان رضايت كافي داشته باشند ، مشتريان نيز راضي خواهند بود و بازار براي شركت قبضه خواهد شد.

::خريد عمده

::تاثير مستقيم بر مشتريان

::تبليغات موثر تر

::تقسيم كار

::تقسيم هزينه ها

::تقسيم سود و همكاري ها

::بازار بيشتر فروش

::دقت بيشتر و جزئي تر

::گسترش تعاملات

::هدايت نمايندگان آفلاين به آنلاين

2

واسطه ها

::سايت هاي واسطه اي ، سايتهاي تخفيف گروهي ، سايت هاي مبلغ با دريافت درصد كمي از سود ،‌ مشتريان بسياري را براي شركت به ارمغان مي آورند.

::محيط فعاليت آنلاين براي اين سايت ها بسيار حرفه اي و كاربر پسند است و تعاملات ، فضاي مجازي پرسش و پاسخ هاي آنلاين ، دورهمي حضور كاربران فعال و اجتماعات اين واسطه ها بهترين محل براي تبليغات است. همچنين اين سايت ها براي SLA هزينه زيادي پرداخت مي كنند و سرعت و زمان آنلايني با كيفيت تري در اختيار بازديدكنندگان قرار مي دهند.

::موتور هاي جستجوي سايت هاي پربيننده تبليغاتي و تخفيف گروهي و انجمن ها ،‌تالار هاي گفتگو و اجتماعات سايت هاي واسطه با رنكينگ بالا را بيشتر به كاربران پيشنهاد مي كند.

::رنكينگ و تعداد بازديدكنندگان

::پيشنهاد موتور هاي جستجو

:: بستر مناسب و آماده فعاليت آنلاين

::اجتماعات گسترده

::سرور هاي آنلاين مناسب

3

مسافرين و

توريست ها

::كشور ما داراي صنعت گردشگري و توريستي بسيار گسترده ايست و بازار مناسب اين صنعت بسيار مجرب است.

::تعداد مسافرين و توريست ها در كشور ما كم نيست.

::مسافرين وقت محدودي دارند و نياز شديد به خريد سوغات.

::توريست ها اطلاعات خوبي راجع به سوغات دارند و باز هم نياز شديدي به خريد سوغات.

::بستر گسترده خريد آنلاين براي مسافرين و توريست ها و تحويل سبد خريد در محل اقامت ايشان بسيار موثر و مفيد خواهد بود

::تعداد زياد

::بازار گسترده

4

فروشگاه هاي آنلاين خرده فروش

::جذب خرده فروشان اينترنتي و مشتريان آنها با در نظر گرفتن درصد سود براي اين فروشگاه ها باعث گسترش دامنه مشتريان و برد فروش مي شود.

::فروشگاه هاي آنلاين امكانات ، رسيدگي، تبليغات ، اجتماعات و بستر فعاليت بسيار مناسبي دارند.

::تعداد فروشگاه ها

::تعداد مشتريان

::امكانات مناسب

5

بازديدكنندگان آنلاين و وبگردان اينترنتي

::تعداد افراد آنلاين ( مشتريان بالقوه ) كه ممكن است مشتريان بالفعل محصولات پايتخت شوند زياد است.

::ارائه بستر مناسب آگاهي و تبليغات قبل از خريد ،‌ سهولت در خريد ،‌ ارتباطات بعد از خريد براي انبوه كاربران و وبگردان اينترنتي ممكن است خيل عظيمي از مشتريان را در محيط آنلاين به همراه داشته باشد. حتي اين آگاهي ها مي تواند زمينه اي براي خريد آفلاين نيز باشد

::تبليغات گسترده براي بازديدكنندگان آنلاين و افزايش شانس خريد براي خريد آفلاين يا آنلاين

25 نظر

  • محمد زند / 10 صبح / 5 دی 1395, / جواب

    تست

    • محمد زند / 10 صبح / 5 دی 1395, / جواب

      تست

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

به صفحه اول خوش آمدید